Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dutch Language of the 21st Century. Changes in Vocabulary
Kopecká, Zuzana ; Hrnčířová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Pekelder, Jan (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat lexikální stránku současné nizozemštiny a vliv cizích jazyků, a to na jazyku reklamy. První část práce je věnovaná velmi stručnému shrnutí vývoje nizozemštiny ve 20. století a některým jeho specifikům v oblasti slovní zásoby, dále práce shrnuje aktuální možnosti rozšíření slovní zásoby a popisuje taktéž problematiku výpůjček v nizozemštině. Dílčí součást představuje reklama a jazyk reklamy, který vykazuje jistá specifika, se kterými je při analýze jazyka nutno počítat. V praktické části je představen vlastní korpus, metodologie a hypotéza na základě popsané sekundární literatury. Na závěr následuje vlastní analýza korpusu, ve které jsou představeny jak kvalitativní, tak částečně kvantitativní výsledky výzkumu.
Dutch Language of the 21st Century. Changes in Vocabulary
Kopecká, Zuzana ; Hrnčířová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Pekelder, Jan (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat lexikální stránku současné nizozemštiny a vliv cizích jazyků, a to na jazyku reklamy. První část práce je věnovaná velmi stručnému shrnutí vývoje nizozemštiny ve 20. století a některým jeho specifikům v oblasti slovní zásoby, dále práce shrnuje aktuální možnosti rozšíření slovní zásoby a popisuje taktéž problematiku výpůjček v nizozemštině. Dílčí součást představuje reklama a jazyk reklamy, který vykazuje jistá specifika, se kterými je při analýze jazyka nutno počítat. V praktické části je představen vlastní korpus, metodologie a hypotéza na základě popsané sekundární literatury. Na závěr následuje vlastní analýza korpusu, ve které jsou představeny jak kvalitativní, tak částečně kvantitativní výsledky výzkumu.
Jazyk a styl reklamy (srovnání reklamy 80. let 20. století a současné reklamy v tištěných denících)
Vrábľová, Denisa ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce analyzuje reklamu uveřejněnou ve třech vybraných celostátních tištěných denících a jednom týdeníku. Zaměřuje se zejména na období posledních třiceti let (srovnání 80. let 20. století, 90. let 20. století a období po roce 2000). Snaží se o zachycení změn, ke kterým došlo během těchto období ve zpracování reklamních textů v tematické, jazykové a stylové rovině. Práce sleduje na vybraném vzorku reklamních textů nejčastější principy tvorby a srovnává je s již vědecky podloženými fakty z odborné literatury věnující se jazyku reklamy. Jazyk reklamy se totiž v závislosti na měnící se společnosti a jejích hodnotách neustále vyvíjí. Rok 1989 znamenal nejen změnu politických a společenských poměrů v naší zemi, ale umožnil přístup zahraničnímu kapitálu na český trh a zvýšení konkurence, na což reklama reagovala obrovským rozvojem. Reklama se již nemohla spoléhat pouze na informativní funkci, ale musela rozvinout i funkce další, zejména atrakční a persvazivní. Diplomová práce analyzuje reklamní texty v rámci dvou částí. První část tematická se zaměřuje na texty z hlediska jejich formální stránky (velikost a pozice reklamy v tisku, barevné zobrazení, grafická podoba a druhy reklam). Vzhledem k tomu, že během vývoje nabývá na objemu komerční reklama, zejména ta je pak podrobena jazykové analýze ve druhé části.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.